måndag 21 november 2011

Godkänt teoriprov

Nu har jag nått mitt riktiga slutmål för i år och kan ta det lugnt fram till vår.
Fick en extrainsatt tid för att göra provet i söndags och det gick vägen.Det känns verkligen skönt.
Men ..det var ganska pirrigt när man hade gjort alla frågorna och tryckte på knappen för att avsluta provet.De sekunderna känndes väldigt långa och det var sann lycka att se att det stod GODKÄNT.

Markeringsskärm för sidohinder, farthinder med meraAng teoriprovet och all teori så kan jag tycka att det är mycket att läsa in och allt är inte helt dödsviktigt att veta.Det är väldigt mycket parkeringsregler och vägmärken som tex den här

Anordningen används för att ange vägens eller körbanans kant eller för att skilja trafikriktningar åt vid komplicerade passager. Anordningen är placerad så att fälten lutar nedåt på den sida där trafiken skall färdas.

Har aldrig i hela mitt liv tvivlat på vilken sida man ska köra på ,det ger sig ju själv.På andra sida n märket går det inte att köra !

Avklarad checklista för i år
* Risk ettan
*Lektioner på bilskolan
*Övningskört med Jerry
*Risk tvåan på Gillinge
*Teoriprov

Till våren är det bara att öva vidare på bankörningen mm som den här snubben inte har några problem med
http://www.youtube.com/watch?v=pJxOsYh12yY&feature=player_embedded#!

Känner mig ganska nöjd och glad.Nu kan julen och alla julförberedelser starta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar om du har sladdat in på min blogg.