lördag 1 oktober 2011

Lektion 5

Har längtat efter min morgondate med Lennart.I dag fick vi med en kille till som inte var så munter efter att ha missat sin uppkörning.Han vet också att det bara finns 1 chans kvar eftersom det snart är vinteruppehåll.
Önskar honom verkligen lycka till med sin uppkörning

Vi började lektionen med att han fick köra dit och jag åkte med Lennart.Sen blev det bankörning för hela slanten,samt starter i uppförsbacke.
Banorna börjar mer och mer likna de riktiga uppkörningsbanorna,och bromsningarna sker i högre farter.Lyckades låsa bakhjulet några gånger och fick korrigera bromsningarna.Det var också riktigt nära att jag lade omkull hojen i en av serpentinbanorna,men räddade upp situationen.Det är bra att träna på körskolans hoj,så att man vågar lite mer.För som min lärare säger.Det gör inget om man lägger omkull hojen,det skramlar bara lite :)

Vi avslutade dagen med att jag körde hem och jag kan meddela att körskolelärare HAR ögon i nacken.

Jag är toppnöjd med lektionen och det är kul att tänja lite på gränserna.Nu är det bara 2 lektioner kvar sen är det tyvärr vinteruppehåll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar om du har sladdat in på min blogg.