söndag 16 oktober 2011

Riskutbildning 2

Nu är måler uppnått för i år med min körning, yiipiii

Fick en skräckupplevelse och panik då jag i fredags morse blev varse att jag inte var inbokad på min utbildning på Gillinge.Det hade blivit fel med min bokning !
Det var absolut sista utbildnings tillfället för året och därmed också sista chansen att  kunna skriva teoriprovet innan våren eftersom man måste ha en godkänd risktvåa för att få skriva.
Hade vissa diskussioner med en inte alltför trevlig recepitionist på Gillinge och jag blev minst sagt förbannad.Ringde med gråten i halsen till min älskade man som rådde mig att ringa chefen på Gillinge.Fick tag på en mycket trevlig utbildnings chef som sa att jag skulle sätta mig ner,andas lugnt och sen börja bege mig till Gillinge.För det var klart att jag skulle komma !Vilken lättnad !

Dagen bjöd på strålande höstväder och sol,Som gjort för en hojdag.
Det var ett trevligt gäng på 5 personer inkl mig.2 tjejer och 3 killar i varierande åldrar,alla glada positiva och med i alla disskusioner.
Hojen vi fick köra var en Honda hornet 600 .En rolig pigg liten hoj.
Det var mycket körning med olika balansträningar,där vi bland annat fick köra utan att hålla i styret i 60 km/h och svänga med fotpinnarna och kroppen på olika sätt.
Vi fick även göra många bromsningar i högre hastigheter och bla få teta på hur ABS bromsar känns när ABS :en slår i.Samt kurvkörningar på olika sätt. Och mycket mer.
Var mycket nöjd med dagen när jag åkte därifrån med diplomet i handen :)

Nu blir det att plugga teori och boka in ett prov.

http://www.gillinge.se/Kurskatalog-Riskutbildning/Motorcykel/Riskutbildning-MC-Del-2-Praktik/MellanTung-MC/

2 kommentarer:

  1. att du klarade detta utan en dick är för mig ett under!

    SvaraRadera
  2. Ja, för det går ju så mycket lättare om man har en ;)
    Bitte

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar om du har sladdat in på min blogg.